Friday 10 June 2011

SORONG PAPAN...TARIK PAPAN...

sambungkan...? mesti korang ingat 'BUAH KERANJI DALAM PERAHU...kan..???
jawapannye... SALAH....
ni jawapan die..tapi korang kene bace dulu~!!....huhu....

A : ulat ape yang kecik2 tu eh?? yang putih-putih tuh?
B : anai-anai la...kot..kenapa..?
A : oo...?? anai-anai ade kt manusia ke?? ( muke hairan gila..)
B : dah tu?
A : alaa...die besar sikit dari anai-anai...
C : ( datang menyampuk) kutu b#B* kot..
A : hah~!!! aku xpegang b&b* laa....kene samak la ni??

B&C dah heran..pehal la A ni...

C : A...ko nk cakap ape sebenarnya ni?
A : ade ulat kecik2 tu kt aku...merayap2...kat tmpat xsepatutnya...
B : laa...xkemaskan kee...? ( selamber je tanye )
A : daaa...tp ulat tu ade...cmne ye..?
C : ape B? anai-anai? xkan la A ade anai-anai kt badan? oohh...ni mesti ade PAPAN ni...manusia mana ada 
     anai-anai.. ( pandang sambil perli B )
A : (muke pelik...) SORONG PAPAN TARIK PAPAN...
B & C : hah??? ape kaitan???
A : eaah~!! aku mane ade PAPAN~! LAKI AKU ADE LAA...

B & C : kitorang cakap pasal "papan" dengan anai-anai...tu peribahasa la A...
A : betol laa...aku xde papan..laki aku je ade papan..die yang SORONG PAPAN TARIK PAPAN... ( pastu 
     blah gi tmpat lain...)

B & C pk punyer pk...laaa......hal orang dah berumah tangga nye "peribahasa" rupanya...
hahahahahah~!! bongek la A ni...die lupe ke B & C ni xkawin lagi...orang cakap lain

No comments:

Post a Comment