Sunday 23 October 2011

macam-macam

macam-macam laa...

mula-mula... ( sabtu )

sampai 1jam awal...xtahu nk buat ape...so duduk sorang-sorang gi interview orang yang keje dalam market tu..pastu tak boleh blah...guard kt Giant tu sangat-sangat la buat aku rase macam nak menangis..1st day dah ada masalah teruk dengan guard...kerek gila...nak sound2 aku...spritzer pulak xgitau apa-apa...mmber kawan aku tu punye la sengal...1benda xtahu...ade masalah cikit je...."eeehhh camne ehhh"..hadoi...ko yang mintak tolong aku...ko menyusahkan aku...ko gk xtahu ape-ape....sabar je la...takpe...aku settlekan sendiri je.

tengah hari...tengking bangla belagak kt food court...sebab die bongek.aku order lain,die buat lain pastu die marah-marah aku..silap orang la.ko yang salah buat.dah la aku org 1st order..tapi orang terakhir dapat makan...xpasal-pasal aku sound je die.first time aku sound orang depan public.selama ni aku jaga image orang...tapi hari tu...pergi lantak la ko sape pun..starting of the day aku dah cam xbest...sape suruh kacau mood aku.

petang sampai malam...boring gile..tapi xpe la...sebbaik promoter-promoter sana ramah tamah...sekali,..ade 1 promoter ni kawan adik aku..syok la sembang...xde boring and moody tu bertukar jadi ceria la cikit...

nak balik pulak.....bas xde....down nye lahai..duduk sorang-sorang...kejap-kejap..ade indon2 datang kacau kata aku berlagak...ade bangla sound aku sombong...takot gak..tapi....tundukkan muka mengharap bas lalu je la..tapi sampai kul 10 xde gk...tiba-tiba..kawan adik datang...offer anta...mula-mula aku cam xnak la..sebab aku dah janji dengan bf xmau tumpang sape-sape...tapi...aku dah takot gile da...kaki time tu sakit sangat...last-last aku terima la...budak tu mmg anta aku kt bustop dpn blok tu je...*maafkan saya la awk...sy tumpang die...saya xde choice...nak call awak...minx tlg tapi awak cam xde mood nak layan saya...

( ahad )

keluar rumah pukul 10.45am...sampai Giant 12.30pm...menunggu bas macam C*&k*. siyes aku marah gila-gila sampai aku migrain..kawal marah..tapi xpe...jatuh terduduk biar la aku berdiri atas kaki sendiri...last-last...naik teksi...padahal...dalam purse ada rm15 je...huuiiii~ sabar je...sebbaik kene rm9...so ada baki rm6 tuk makan tengah hari..

sampai Giant...sebbaik guard kerek tu tak cari pasal...so mood aku ok sikit...aku masuk je kat staff entrance...trus cari booth and masuk market...malas nak pk ape da..penat sangat...nak breakfast pun xde duit..so pujuk diri untuk cool..

time rehat...budak-budak promoter teman aku minum n kitorang kongsi sikit-sikit makan...duit ada rm6 je...beli yang patut2 je la...huu...then...mmber dari unisel call nak datang...lepak2 jap ng die...pastu ak masuk kerja balik...thanks dtg jenguk aku...wlaupun sekejap...=) thankz ko bwk lak demam ko tu kan..haaiihh...hampir-hampir aku nk jangkit ng ko.sabar je laa...

malam......hmmm...sampai kul 11 aku tunggu bas..tunduk je tunggu bas...kang tengok-tengok orang carik pasal plak...alhamdulilah~Tuhan masih sayangkan aku...mmber adik aku ni ade je time aku duduk sorang-sorang...die kata die tengok je aku jalan kaki sorang-sorang..die ingat bas ada...then..die tengok aku sorang-sorang sampai pukul 11...then die datang...anta aku balik..padahal ramai je kawan-kawan aku area sana..tapi...*sebab janji...aku tak buat...tapi...akhirnya...sekali lagi aku terpaksa langgar janji sebab xde bas da time tu..susah nak kata...dia xnak layan aku lagi da...aku pulak berpegang pada janji...tapi...time tu xde sape da kat bustop tu...haaaiihhh....

then...aku gi rumah mek wat quiz online..k laa..dapat 3/5...dalam pukul 11.45 pm jalan kaki la balik rumah....perot xmakan gi...sampai umah...lepak-lepak jam dengan budak-budak rumah...then tdo...
rase bersalah la tak perpegang pada janji....pk la ape pun...i have to survive on my own...i hv no choice...

No comments:

Post a Comment