Sunday 3 June 2012

~ mari berkahwin ~

2jun dan 3jun hari tu abang sedara aku yang dekat ampang tu kawin..this is on my mom's side..rumah maklang laa..very happy for him :) congratulation~!! name die RAIHAN n wife die SHAHEERA. shaheera ni orang taman melati. so 2jun (sabtu) pihak lelaki hantar pengantin lelaki ke rumah pengantin perempuan. tapi heran..mana la pergi adik-beradik mak aku ni. bayangkan mak aku ade 9 adik beradik.tapi yang datang.2family.mane yang lain??? mana?? mak aku pun tak dapat datang hari sabtu sebab hadiri kursus haji..*abah ade konflik dengan maklang pulak kan..so diorang decide nak gerak ke ampang sabtu malam. seriusly sangat-sangat kesian dekat abg sedara aku ni..but..i'll do my best for him. sebabnya aku ng die rapat masa kecik..dari kecik sampai sekarang..die tetap panggil aku dengan panggilan yang sama...iaitu GIRL..ehhh~! SEMUA family aku panggil aku GIRL..ahahaha...cute kan..muahahaa...

majlis belah rumah pengantin perempuan...QUIET OK..DJ die pon best...ahahah...mane tak nye..menyakat jee...semua yang lalu tu die sakat..hahaha...but u r the best la bro~ bro ke?? da tuaa daaa...hahaha..tapi gataaaiii naaaa...<-- bak kata orang utara...CEEEMMMUUIIIHHH. hahaha...

rumah maklang dipenuhi dengan anak-anak kecil...90% all BOYS..tercari-cari aku kot-kot ade kazen-kazen punye kawan or kawan-kawan pengantin ade yg bawak anak perempuan/baby perempuan..sejukkkk sikit mata nii..ni semua lelaki...haddoiiii~ peninggg maakk.

malam pertama tdo umah maklang..tidur atas sofa...yelahh..perabot tak alihkan lagi...malam kedua..huuuu~ semua tdo ibarat dugong terdampar ( termasuk la aku) hahahaa...bangun-bangun pagi jee Ya Allah sakit sangat-sangat belakang aku..tapi ape buleh buat..xkan nak request tidur atas sofa...*demand sangat..huhuhu

ade sedikit/banyak la kekurangan di majlis rumah pengantin lelaki...kesiaann kat abang sedara aku..die pun tahu banyak kekurangan..masalah nye punca dari maklang laa..sampaikan konflik dengan adik-beradik..die ni pun banyak sangat perangai yang kitorang sendiri sangat-sangat tak berkenan.tapi die la anak kesanyangan nenek.huuuuuhhhhh~ menyampah...tapi..tak patut la makcik-makcik aku wat macam tu...kot ye pon marah...kesiankanlahhh abang sedara aku niii....nampak die cam terdiam tengok majlis sendiri tak berapa..padahal semua da setting and deal..hmmmmm...

dan yang paling aku BENCI..abang kepada abang sedara aku nii..cam gampang punye perangai..name die ZAKI. die dengan BETINA (wife) die boleh duduk dalam bilik..langsung tak keluar bilik tolong-tolong kitorang kat luar ni..aku nak je maki WEEI BESARKAN BONTOT JE kee?? tapi malas.. da la duduk 1 rumah..bil air tak bayar..bilik aircond lak tu.pastu sampah buang kat dapo..pastu maklang aku yang kutip n buang kat luar..pehal??? BANGANG NAK MAMPOS.haaaa...hameeekkaaaw. pastu boleh pulak maklang aku kata EHH IRAA..JANGAN KACAU DIORANG.punye la die sayang ank die yang dah kene NASI KANGKANG <-- adik aku arief yang cakap. hahahaha... diorang tu better keluar dari rumah tu lah..wat semak je watpe..sakit mata + sakit hati jee
*ehh.apasal aku yang emosi lak nii?? hahahaa...

majlis rumah lelaki tu aku yang jadi pengapit..aku dan adik akuu..hehehehe..mak aku kata 'WAAHH PAKEJ ANAK-ANAK AKU NII..ORANG BOOKED "..hahaha..aku ni da 2x da jadi pengapit...klu xlekat jugak jodoh tak tahu laah akuu..hahaha...

macam-macam hal je kat majlis tu..harap-harap perkahwinan mereka kekal..aminnn~

jom kt bawah ni aku share sedikit picture masa hari persandingan beliau...

 aku and adik aku jadi pengapit

saje curi picture diorang jap..haha

 3 dara pingitan yang xde ikatan apa-apa lagii


smart...saja aku amik dari fb diorang..hakhakhak


No comments:

Post a Comment